Seksuele voorlichting thuis en op school

Redactie Refoweb | 2 reacties | 14-02-2020| 13:25

Vraag

Mijn ouders hebben mij nooit iets verteld over seks. Ik durf het ook niet te vragen. Ik ben van school thuis gehouden toen m’n ouders hoorde dat we seksuele voorlichting kregen. Ik neem ze dat eigenlijk altijd nog kwalijk. Je gaat zelf dingen proberen en je raakt op den duur verslaafd. Voordat je daar overheen bent -met therapie- ben je veel verder en dat heeft pijn gedaan. Hoe denkt u over seksuele voorlichting thuis en op school?


Antwoord

Onder 'Seksuele voorlichting' staan veel interessante artikelen voor je.

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
2824 artikelen
Redactie Refoweb

Bijzonderheden:

Mailadres: vragen@refoweb.nl


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
2 reacties
K80
14-02-2020 / 19:49
Eigenlijk zou het niet nodig moeten zijn dat het op school wordt verteld, maar toch is het goed dat het gebeurt, omdat sommige ouders het niet doen. Dat is echt heel erg triest, want het is voor het kind het fijnst als hij alles van de ouders hoort.
Dus maar goed dat ze het op school doen dus.
Maar je kinderen dan bewust thuis laten? Werkelijk onbegrijpelijk. Wat doe je je kinderen aan.
mortlach
14-02-2020 / 21:53
En dan ook niet 1 genant gesprekje over hoe het er technisch aan toe gaat.
Seksuele voorlichting begint zodra het kind kan praten, wel altijd op het niveau van het kind uiteraard, maar het is een proces waar jaren aan moet worden gewerkt.
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Tegenslag thuis en op school

Aan iemand van de Gereformeerde Gemeenten. Ik weet het niet meer. In de kerk kan ik goed luisteren en merk ik dat het indruk op me maakt. Ik bid vaak voor schoolzaken, problemen en of ik mijn examen m...
2 reacties
13-02-2019

Te hoge bloedsuiker

Ik heb inmiddels al twee jaar te hoge bloedsuiker. Nu ben ik ook al twee jaar bezig met allerlei medicijnen/metformine en amaryl. Vanaf het begin was het 8-9  en tot nu toe nog steeds is de suiker ste...
Geen reacties
13-02-2009

Geholpen door Jezus

Aan iemand van de Ger. Gem. Hoe weet je of Jezus je geholpen heeft of dat je jezelf met Jezus geholpen hebt? M.a.w. hoe weet je of je uitgaan tot Christus (en troost vinden in Gods huis of d.m.v. het ...
6 reacties
13-02-2012
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag