Overmatig transpireren

drs. A. Meijer / 3 reacties

Vraag

Ik heb al lang last van overmatig transpireren in de nek. De huisarts heb ik al verschillende malen geraadpleegd, maar die weet geen oorzaak.

Antwoord

Beste vragensteller,

De oorzaak van lokaal overmatig transpireren is meestal niet duidelijk. Er bestaan wel bepaalde middelen (zoals aluminiumhydroxychloride) om dit tegen te gaan. Als je wilt kun je dat eens proberen.

Vriendelijke groet,
A. Meijer, huisarts

Lees meer artikelen over:

zweten
3 reacties
Ermelo
Er is een medicijn dat ook helpt bij transpireren. Het is eigenlijk bedoeld voor blaaszwakte. Veel huisartsen weten dit niet. De naam is Oxybutinine.
Samanthi
Zinkzalf helpt bij zweetvoeten, misschien ookin dit geval?
K80
Herkenbaar. Als het een beetje warm is en ik ben aan het werk, lijkt heel mijn hoofd wel een waterval. Sta ik voor over dan vallen er echt druppels op de grond. Mijn moeder heeft dit ook, heb het dus geërfd. Het komt wel eens voor dat er mensen wat van zeggen en dan zeg ik meestal dat mijn koppakking kapot is.

Ik zit er niet mee, heb mezelf ook niet gemaakt.