Wisselende gevoelens

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Sinds twee maanden heb ik verkering. Ik was al een tijdje verliefd op dit meisje en nu hebben wij dus verkering met elkaar. Eigenlijk dacht ik dat
dit alleen maar leuk zou zijn, maar het gekke is dat ik de ene dag heel veel van haar houd en een paar dagen later zie ik het dan helemaal niet meer
zitten en zou ik de verkering het liefst uit willen maken.

Antwoord

Jonge mensen laten zich altijd heel sterk leiden door hun gevoelens, dat vinden ze heel belangrijk. Als de gevoelens maar heel hevig zijn dan zit hetwel goed, zo denkt men. Op een moment dat men weinig tot niets meer voelt, heeft men het gevoel dat men meteeen de verkering uit moet maken.Je voelt een verliefdheid echt niet iedere minuut van de dag even hevig, dat hangt ook af van je stemmingen. Als je eens een dag somber bent (en iedereen is dat wel eens) dan voel je je verliefdheid en liefde naar je vriend(in) ook minder. Zit je lekker in je vel dan zijn die gevoelens ook veel heviger. Dat is nu eenmaal zo.

Dus maak je verkering om deze reden NIET uit. Let veel meer op zaken als:kunnen we goed met elkaar praten, kunnen wij het geloof samen delen, hebben wij dezelfde interesses, voelen wij ons veilig en vetrouwd bij elkaar enzv. Dit soort zaken is eigenlijk veel belangrijker dan dat je je alleen heen en weer laat dobberen op je gevoelens.

Alie Hoek

Lees meer artikelen over:

relatietwijfels