Bijbel voorlezen

J.M. Strijbis / 3 reacties

Vraag

Ik ben niet zo goed in Bijbel voorlezen. Weet u hoe ik hier beter in kan worden? Ik wil dit voor mijzelf. Niet voor werkzaamheden in de kerk. Wanneer ik de Bijbel aan mezelf voorlees, dan zegt de muur niks tegen mij terug?! Dat motiveert niet echt. Ik weet geen mensen in mijn omgeving waar ik de Bijbel aan zou kunnen voorlezen. Die zijn ongelovig. Zitten niet te wachten op een Bijbelverhaal.

Antwoord

Dag vragensteller,

Bedankt voor je vraag. Ik zie twee verschillende dingen in je vraag.

1. Je wilt beter worden in het voorlezen van de Bijbel, niet voor jezelf, want de muur reageert niet.

2. Je zou het eigenlijk willen voorlezen aan ongelovigen, maar die zitten daar niet op te wachten. Klopt dat? En wat zou je dan precies willen? Misschien kun je je vraag wat meer toelichten.

Groetjes,
J. Strijbis

J.M. Strijbis

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Gouda
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Docent(opleider) Driestar Hogeschool

3 reacties
Omega
Volgens mij kunnen blindenbibliotheken wel voorlezers gebruiken. Eerst oefenen in christelijke verzorgingshuizen?
Lekkerbek
Waarom zou je beter willen worden in het voorlezen van de Bijbel, als je dit in de praktijk niet hoeft te doen? Wie zegt dat je er nu niet goed in bent?
Als je dagelijks voor jezelf hardop uit de Bijbel leest krijg je hier vanzelf meer feeling voor.
Ook kun je bv mensen te eten vragen en na het eten hardop uit de Bijbel lezen.
We hoeven dit niet perfect te doen, het gaat erom of je het met je hart leest!
MUS
Er zijn tegenwoordig hulpmiddelen in het voorlezen. De Bijbelapp van YouVersion bijvoorbeeld kan al heel wat Bijbelvertalingen voorlezen. Steeds meer smartphones kennen een voorleesfunctie.