De pers getreden

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Wat betekent: 'de pers getreden' in bevindelijke kringen? Ik dacht hieraan n.a.v. Jesaja 63:3.

Antwoord

Dat staat in het artikel 'De wijnpersbak getreden'.

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

1 reactie
CrA
Beste vraagsteller, wat 'de pers getreden' inhoudt heeft Ds. Arkeraats goed uitgelegd. Maar wat betekent het nu in bevindelijke kringen? In bevindelijke kringen wil men de waarheid van de feiten in eigen hart beleven/bevinden. Anders gezegd, wat Jezus voorwerpelijk gedaan heeft moet onderwerpelijk gekend worden. Bv aan het feit dat Jezus geboren is ruim 2000 jaar geleden(voorwerpelijk) daar heeft men niet genoeg aan. Jezus moet in het hart geboren worden(onderwerpelijk). Nou dat geldt ook voor het feit dat Jezus 'de pers' heeft getreden(de vijanden heeft overwonnen). De waarheid van dit feit wordt in je leven gekend, doordat men in Zijn kracht gaat strijden tegen de zonden. En zoals Jezus overwonnen heeft, mag je ervaren(bevinden) dat je door Hem mag triomferen over de zonden.