Balans tussen menselijke onmacht en eigen verantwoordelijkheid

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Hoe houd ik een goed balans tussen menselijke onmacht en eigen verantwoordelijkheid. We kunnen onszelf niet bekeren, maar toch zijn we verantwoordlijk en moeten we onszelf bekeren. Ik vraag dit om een goed antwoord op de vragen van anderen te kunnen geven. Ik zelf weet dat ik bekeerd ben, maar zie daarom juist in dat het echt onmogelijk is van de kant van een mens.