Zeker zijn van de hemel

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Onlangs overleed Kinga Ban. Aan haar teksten te lezen en liederen die ze zong was ze er zeker van overtuigd dat ze voor eeuwig bij God in de hemel mag zijn. Je ziet ook in de liederen die ze zingt dat het is tot eer en glorie van God. Toch vind ik het soms lastig om te horen dat ze het zo zeker wist. Kun je dat wel zeker weten dat als je sterft dat je in de hemel komt? Kan het ook zo zijn dat Kinga niet in de hemel is? Ik weet dat het lastige vragen, die mischien niet te beantwoorden zijn maar ik wil ze toch stellen omdat ik er al heel de week mee loop.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Inderdaad kunnen we onszelf bedriegen. Vandaar ook dat Paulus oproept tot zelfonderzoek. Maar staat daar tegenover ook de zekerheid van het geloof. Lees deze artikelen:

www.refoweb.nl/vragenrubriek/915/ik-heb-een-vraag-over-de-zekerheid-van-het-geloof

www.refoweb.nl/vragenrubriek/19001/waarzaligmakend-geloof

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl