Op de knieën

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Mijn vriend wil mij als het zover is op één knie ten huwelijk vragen. Nu vroeg ik me af of dat wel mag. Weliswaar buig je voor God beide knieën, maar ik vind dat zo’n ‘tere’ gestalte, dat past voor mijn gevoel niet bij een huwelijksaanzoek.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Wil je mijn reactie op jouw briefje, dat geen vraag bevat? Nou, beste meid, dan kan ik kort zijn: bespreek je probleem met je vriend vóórdat hij een huwelijksaanzoek gaat doen! Op de een of andere manier heb jij een gedachte over knielen... dat kan, maar het is niet aan mij om een (voor)oordeel te hebben over jouw ideeën. Ik ken je niet, weet niets over jou of over jouw achtergrond. Een (hulp)vraag kan ik beantwoorden, maar beeldvorming is een ander onderwerp. Leuk, om met hém over van gedachten te wisselen! Juist dáár leer je elkaar beter door kennen, nietwaar!

Marijke Rots

1 reactie
K80
Je buigt als man toch niet echt? Je kijkt echt niet naar de grond als man, maar je kijkt juist de vrouw aan. Een stratenmaker zit meer in een echte buiging positie.
Ik vind het een mooie traditie en heb het ook bij mijn vrouw gedaan.
En ik vind dat een huwelijks aanzoek als een verassing moet komen. Wel zo spontaan en leuk!