Appende ex-vriend

C. M. Chr. Rots - de Weger / 2 reacties

Vraag

Ik heb sinds ruim een half jaar verkering met mijn vriendin. We hebben het leuk en goed samen en we gaan er echt volledig voor. Nu wil het feit dat mijn vriendin eerder drie jaar verkering heeft gehad met een jongen. Deze kerel appt haar nog regelmatig. Ze gaat hier vaak niet op in, maar toch blijft hij het doen. Het irriteert me steeds vaker. Wat moet ik hier mee?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Jij hebt verkering met een aardig meisje dat van een vorige relatie nog steeds apps ontvangt. Oké, dat kun je niet leuk vinden, maar het is simpelweg jouw zaak niet. Zij ontvangt apps, jíj niet! Hoe zíj ermee om wil gaan is háár zaak. Het zou misschien goed zijn als zij het contact blokkeert, maar om de een of andere reden doet zij dat (nu nog) niet. Ze gaat er gewoon niet op in en dat is hààr keuze.

Mijn vraag aan jou is: hoe weet je dat zij apps ontvangt: laat zij ze zien óf controleer jij haar appgedrag? Hoe het ook zit, er valt voor jóu nog wat te leren als je serieus naar je eigen houding kijkt. En daar zou ik maar mee beginnen, want gevoelens van jaloezie zijn niet de goede om een relatie in stand te houden!

Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

jaloers
2 reacties
A1
Mijn advies zou zijn: bespreek je irritatie met je vriendin. En bespreek waarom zij er nog niet aan toe is om hem een duidelijk bericht te sturen dat ze zijn contact niet wil en waarom ze hem niet blokkeert.

Praat erover met je vriendin! Communicatie is de sleutel naar succes:D
K80
Ik begrijp de vraagsteller wel. Ik snap als je drie jaar verkering hebt gehad en die relatie gaat uit, en je wilde dat als ex vriendje niet, dat dat vervelend is. Begrijpelijk dat die jongen contact wil houden. Jouw vriendin voelt zich waarschijnlijk vervelend daardoor en blijft een beetje contact houden. Allemaal begrijpelijk als dat de eerste paar maanden nog is. Maar na meer als een half jaar??? Kom op zeg. Dan had je vriendin toch allang de deur vriendelijk dicht moeten doen. Ik vind het maar vreemd gedrag. Het zogenaamde "we blijven vrienden" werkt toch niet.
Ik zou er over in gesprek gaan met je vriendin dat je er klaar mee bent met dat contact houden.
Uiteindelijk schiet die ex vriend er ook niets mee op.