Opname in De Fontein

Eleos / 2 reacties

Vraag

Zou een behandelaar van Eleos mijn vraag kunnen beantwoorden? Wat moet/kan ik doen tegen teveel piekeren? Ik ben bang dat ik een burnout heb. Misschien pieker ik me wel ziek. Verder neemt daardoor angst en dwang nog meer toe. Werken gaat bijna niet meer. Ik word steeds zo somber en negatief, ondanks alle goedertierenheden van de Heere. Dat doet mij veel verdriet. Is opname in De Fontein voor mij een optie? Gesprekstherapie heb ik elders zonder succes gevolgd.

Een jongere.

Antwoord

Beste jongere,

Je bent in een moeilijke fase van je leven. Als ik je nood zo inschat ben je meer aan het overleven dan dat je leeft. Ik raad je aan om contact te zoeken met je huisarts en een verwijzing te vragen naar Eleos, gevestigd bij jou in de buurt. Je krijgt dan een intakegesprek waarin je klachten zullen worden uitgevraagd. Op basis daarvan zal worden bezien welk aanbod aan behandeling passend is. Of dat een opname in de Fontein is, kan ik niet beoordelen. Dat is aan hen.

Ik vind het heel moedig van je als je deze stap kunt zetten en ik wens je veel sterkte hierin!

Met vriendelijke groet,
Vivia Verloop
Verpleegkundige
Behandelcentrum De Fontein
Afdeling de Bedding

2 reacties
Pubermoeder
Wat moeilijk voor je! Misschien kan je eens luisteren naar wat Corrie Ten Boom over piekeren zegt (even op internet zoeken naar Corrie Ten Boom piekeren en je komt er). Heel bemoedigend. Je zit in een negatieve spiraal, misschien helpt het ook als je je aandacht eens op iets heel anders richt zoals een vereniging, zang, vrijwilligerswerk o.i.d. Je denkt misschien dat je daar helemaal geen energie meer voor hebt, maar misschien levert het juist wel energie op! Ik hoop voor je dat het goed mag komen. Veel sterkte toegewenst!
Verw8ing
Je zit in een moeilijke periode. Waarin ik veel van herken. Ik heb ook heel wat therapieën afgelopen met tijdelijk resultaat. Ik ben nu genezen door schematherapie. Dat is therapie die diep je jeugd in duikt. Want daar ontstaat het patroon van teveel geven, waardoor je uit balans raakt. Mijn advies is dan ook zoek iemand die schematherapie geeft. Het boekje 'Patronen doorbreken' van Hannie van Genderen kan je al veel inzicht geven en helpen om voor jezelf te zorgen. Sterkte in alles!