Gewoon vrienden of relatie

C. M. Chr. Rots - de Weger / 4 reacties

Vraag

Ik ben student en ik vind een meisje uit mijn klas leuk. Ik twijfel erg of ik hier iets mee moet doen. We zijn goede vrienden en hebben het gezellig, kunnen ook serieuze gesprekken voeren en geven elkaar complimenten. Maar ik weet niet of dat ik dat moet opvatten als teken dat ze mij leuk vindt of dat het ‘gewoon’ vriendschap is. Ik wil aan de ene kant graag eerlijk zijn, maar ben bang dat ik daarmee de vriendschap verpest (daar lees ik op internet genoeg verhalen over).

Antwoord

Beste vraagsteller,

En wat verwacht je van mij, nu je niet direct een vraag stelt?

Ik kan heel eenvoudig zeggen: lees niet al die verhalen op het internet, maar volg je eigen hart! Als jullie vriendschap is zoals je beschrijft, moet het toch mogelijk zijn om bespreekbaar te maken dat je wellicht wat meer bent gaan voelen? Van haar antwoord hangt het dan af hoe jullie verder gaan: als ‘gewone’ vrienden of als ‘bijzondere’ vrienden die elkaar beter willen leren kennen omdat er een groeiende liefde aan het ontstaan is!

Ik wens je alle goeds toe... laat nog maar eens van je horen,

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verliefdheid
4 reacties
K80
Ga haar gewoon versieren. Dan merk je gelijk wel of ze dit fijn vindt. Is dat niet zo is blijf je gewoon vrienden. Gaat ze er wel op in kan je haar mee op een date vragen.
Ik zou niet gelijk zeggen dat je verliefd op haar bent , maar geleidelijk aanpakken zodat je haar niet afschrikt.
hans0166
@k80
"versieren en aanpakken" ...

vermoed als je het zo stelt je behoorlijk lang single zult zijn... kom op zeg een beetje meer tact werkt echt een stuk beter.
Gewoon zien hoe het gaat, dan wordt het automatisch duidelijker, en als het vertrouwen groot genoeg geworden is, gewoon vragen.
K80
Ik ben al eventjes getrouwd hoor Hans, maak je geen zorgen. Nooit gebrek gehad aan vrouwen/meisjes, dus het zal wel goed gegaan zijn.

Maar versieren, sjansen en flirten hoort er toch helemaal bij als je vooraf een potentiële relatie staat? Je kan toch moeilijk zomaar op de basisschool manier verkering vragen?
Ik snap de vraagsteller best dat hij bang is om een goede vriendschap te bederven, althans dat zou kunnen gebeuren. Heb zelf ook eens in een vergelijkbare situatie gezeten. Heb het uiteindelijk vriendschappelijk gehouden.
schoenveter
Een vriendin van mij vond ik vroeger (ineens zonder dat ik wist waarom) best wel leuk. Ik besloot haar dat eerlijk te vertellen, waarop ze zei: Nee joh, wij zijn echt niets voor elkaar! (of iets wat daarop lijkt).

Klonk niet heel aardig misschien, maar het was mijn beste vriendin en ik vertrouwde haar en accepteerde dat antwoord. Uiteindelijk vlogen die verliefdheidsgevoelens vrij snel weg en bleven we beste vrienden tot op de dag van vandaag.

Als de vriendschap echt zo sterk en goed is, dan kan je er gerust over praten.