Rijp en Gifgroen

prof. dr. M.J. Paul / Geen reacties

Vraag

Er bestaat een boekje met de naam Rijp en Gifgroen. Daar kun je in zien welke boeken er bijvoorbeeld occult zijn of vol vloeken staan of juist bijbels verantwoord zijn. Bestaat er ook zoiets voor dvd's? Het is namelijk ondoenlijk als ouders om elke dvd te bekijken alvorens wij onze kinderen toestemming geven om deze aan te schaffen of te lenen!

Antwoord

Het boekje “Rijp en Gifgroen” wordt uitgegeven door de Stichting Bijbel en Onderwijs (postbus 951, 3800 AZ Amersfoort, www.bijbelenonderwijs.nl), waar men probeert actuele ontwikkelingen bij te houden op allerlei terreinen: zie bijv. de website. Voor zover mij bekend is er geen boekje met beoordelingen van dvd's. De beoordeling van boeken en films loopt bijna altijd achter bij de nieuwste ontwikkelingen. Jongeren willen vaak de nieuwste films zien of dvd's hebben.

Een Engelstalige site waar zoveel mogelijk actuele ontwikkelingen in de samenleving gevolgd wordt, en ook films worden besproken, vanuit christelijk perspectief, is: www.damaris.org.

Ouders kunnen aan hun kinderen ook vragen waarom ze bepaalde dvd's aan willen schaffen, op basis van welke informatie, en hierover het gesprek aangaan.

Prof. dr. M. J. Paul

Lees meer artikelen over:

boekenfilms