Tintelingen

drs. P. C. Hildering / 1 reactie

Vraag

Ik heb een medische vraag; ik heb een aantal weken last van tintelingen/prikkels in mijn linker arm/hand. Niet constant, maar wel zo vaak dat het echt hinderlijk is. Ik kan zelf niet ontdekken waar het vandaan komt. Ik kan wel gewoon zware dingen optillen. Weet u wat ik kan doen om hier van af te komen?

Antwoord

De klacht die je beschrijft is er een die geregeld door mij gezien wordt. De meest voorkomende oorzaak is carpaal tunnel syndroom. Daarnaast zijn er nog wel meer bijzondere oorzaken te vinden soms. Helaas heb je wel een dokter nodig om dit aan te tonen of uit te zoeken. Kan je helaas niets anders aanraden dan een bezoekje aan je huisarts.

Drs. P. C. Hildering

1 reactie
debbie98
Het kan ook zijn dat je spieren aan het verzuren zijn. Dit heb ik namelijk zelf ook gehad. Ik heb toen magnesium met vitamine B 12. moeten slikken toen was het binnen een paar maanden een stuk minder.