Man helpen geloven

ir. Raymond H. Warnaar / Geen reacties

Vraag

Ik ben een Nederlandse vrouw, getrouwd met een man uit Servië. Mijn man is begonnen met Bijbellezen, maar kan maar niet geloven dat God echt bestaat en sommige dingen uit de Bijbel zijn voor hem erg moeilijk te accepteren, zoals al die oorlogvoeringen in het Oude Testament. Hoe kan ik hem het beste helpen? Ik heb hem het “Onze Vader” geleerd om te bidden, maar hij zegt, hij voelt niks in zijn hart. Ik hoop dat u mij advies kan geven.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vragensteller,

Dank u wel voor uw vraag waarin u op zoek bent, hoe u het beste uw man kunt helpen om te geloven dat God echt bestaat. Lees 1 Korinthe 7:14 e.v. Hier leest u dat God uw man heiligt (apart gezet heeft) omdat hij door het huwelijk aan u verbonden is. Dat geeft verwachting!

Uw man gaat elke dag met u door het leven. Hij ziet u vanaf de vroege ochtend tot de late avond. Hij ziet hoe u elke dag met God optrekt door het lezen van de Bijbel en door middel van het gebed. Hij ziet dat het leven met God voor u het allerbelangrijkste is en dat u steeds meer op Zijn Zoon, de Heere Jezus, gaat lijken. Vol liefde, vreugde, geduld, blijdschap, enzovoort. (Gal. 5:22-23).

Dat geeft perspectief, want God gebruikt gewone mensen zoals u en mij, die Hem kennen en liefhebben, om andere mensen bij Hem te brengen. Lees in de Bijbel wie God daar voor over had: Zijn eigen Zoon, onze Heere Jezus Christus. Lees in de Bijbel hoe de Heere Jezus de mensen met liefde, bewogenheid en vriendelijkheid opzocht om hen te helpen, te genezen, te bemoedigen, te troosten en te leren hoe ze God als betrouwbare Vader en Schepper kunnen kennen en vertrouwen. Door Zijn Zoon Jezus te vertrouwen, naar Hem te luisteren en hun leven onvoorwaardelijk aan Hem over te geven! Jezus is de Deur, de Weg, de Waarheid en het Leven om tot het inzicht te komen dat God echt bestaat, dat Hij van ons afweet en ons als Zijn schepselen weer dicht bij Hem in de buurt wil hebben.

Die verandering van levenshouding kunt u bij uw man niet voor elkaar krijgen. Niet met scherpe inzichten, welgemeende Refoweb-adviezen, slimme bewoordingen of gevoelige Bijbelteksten. Dat kan en wil God zelf doen. Omdat Hij uw man geheiligd heeft, apart gezet, door de huwelijksband met u. Dat heeft God voorzien!

Daarom heeft God een grote en belangrijke verantwoordelijkheid en taak op uw schouders gelegd: om dichtbij Hem te leven. Om Hem met uw hele hart hartelijk lief te hebben en te volgen. Apart gezet en toegewijd. Dan zal het leven van uw man daardoor ook veranderen. Om Jezus wil en omdat Hij doet wat Hij belooft!

Met vriendelijke groet,
Raymond Warnaar

ir. Raymond H. Warnaar

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    ICF (zendingsgemeente CGK)
  • Woon/standplaats:
    Apeldoorn
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    Directeur NET Foundation (wereldwijd voorgangers toerusten), toeruster/spreker, voormalig evangelist in Latijns-Amerika en ouderling ICF Apeldoorn.

Tags in dit artikel:

relatie met niet-gelovige