Radio 1 luisteren

Redactie Refoweb / 3 reacties

Vraag

Wellicht een wat ongebruikelijke vraag, maar ik heb het antwoord elders niet kunnen vinden. Is het mogelijk om zonder tv-abonnement, en eventueel in combinatie met een internetabonnement, wel radio te luisteren op een tuner die deel uitmaakt van een hifi-installatie. Ik luister namelijk graag Radio 1 met het nieuws, maar wil geen tv en ben geen digi-expert met mediacenter en weet ik wat.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Volgens onze informatie is Radio 1 analoog vrij te beluisteren. De frequentie is afhankelijk van het gebied waar je zit. Voor een betere kwaliteit is het wel verstandig om een antenne(draad) aan de tuner te bevestigen. Een andere optie is het beluisteren van Radio 1 via de smartphone. Zie ook onderstaande artikelen:

www.nporadio1.nl/veelgestelde-vragen/18-hoe-kan-ik-naar-npo-radio-1-luisteren-kijken

www.consumentenbond.nl/online-muziek-luisteren/radio-luisteren-op-je-smartphone

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

3 reacties
Prisma23
Chromecast audio kastje op je hifi aansluiten (39 euro). Kan je met een appje (bv TuneInRadio) op je telefoon heel veel radio luisteren
drernie
Ik zou eerder via dab+ luisteren.
hans0166
via internet kun je ook gewoon digitaal via de website (evt app downloaden) luisteren