Weg van zeemeerminnen

C. M. Chr. Rots - de Weger / 4 reacties

Vraag

Mijn dochter is weg van zeemeerminnen. Dit wil ze dus graag voor haar verjaardag. Ben het van huis uit niet gewend, maar weet er eigenlijk geen gegronde reden voor om het niet te geven. Is die er wel uit christelijk oogpunt?

Antwoord

Beste mevrouw,

Een zeemeermin is een sprookjesfiguur, voor zover ik weet. Waar de commercie handig op inspeelt, door allerlei producten te fabriceren die te maken hebben met sprookjes. Dat gebeurt toch al veel langer? Nu is het eens niet roodkapje (waren dat geen schattige popjes, vroeger?) maar een zeemeermin. Een volgende ‘rage’ is misschien wel de gelaarsde kat, of zo. Het hangt een beetje van de leeftijd van uw dochter af én van háár verbeeldingskracht of u ‘mee’ kunt gaan in haar verlangen. Met enige nuchterheid zie ík geen ‘kwaad’ in een kinderwens. Maar ja, ú bent het wellicht niet met mij eens. Uit ‘christelijk oogpunt’. Dat mag, maar legt u me dan eerst uit wat u onder ‘een christelijk oogpunt’ verstaat!

Een fijne verjaardag met dochterlief toegewenst!

Marijke Rots

4 reacties
Bezinningsavonden
Beste mevrouw,

Wilt u deze video eens kijken (zie link)
Ben benieuwd naar uw reactie.

https://youtu.be/2ckHAl2stoM
Samanthi
Bezinningsavonden, een helder verhaal
henkie
Er zijn meer zeemeerminnen dan Ariël, De Kleine Zeemeermin van Disney.
Bovendien is het inderdaad een sprookjesfiguur, het is namelijk gebaseerd op het karakter uit het gelijknamige sprookje De kleine zeemeermin van de Deense schrijver Hans Christian Andersen (Wikipedia).
Peetje
@ Bezinningsavonden, bedankt voor het dele van de link. Ja deze video moet iedereen zien. Het is een goed verhaal, onderbouwd vanuit de Bijbel. We tuimen er met z'n allen veel te gemakkelijk in het lijkt zo onschuldig. (wolf in schaapskleren)

Vanuit thuis ben ik ook geen disney figuren gewend, mocht er per ongeluk iets opstaan, werd daar ook niet moeilijk over gedaan.
Veel wijsheid gewenst.