Alzo lief had God de uitverkorenen

Dr. G.A. van den Brink | Geen reacties | 18-05-2018| 10:26

Vraag

Geachte ds. G. A. van den Brink. In een YouTube-interview met u gaf u aan dat u “wereld” in Joh. 3:16 uitlegt als “uitverkorenen.”

Ik ben er van geschokken. Als deze tekst “uitverkorenen” betekent, wat geef mij dan het ‘recht’ om op God te vertrouwen? Dan moet ik eerst er achter zien te komen of ik uitverkoren ben en dan kom ik weer terecht bij de leer van mijn eigen kerk, de leer van de kenmerken. Mijn vraag aan u is: als deze tekst “uitverkorenen” betekent, op grond waarvan mag ik dan geloven?


Antwoord

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Dr. G.A. van den Brink

  • Geboortedatum:
    05-01-1974
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Woon/standplaats:
    Apeldoorn
  • Status:
    Inactief
248 artikelen
Dr. G.A. van den Brink

Bijzonderheden:

-Hoofddocent kerkgeschiedenis en docent filosofie aan de Theologische Universiteit Apeldoorn

-Bekijk ook:

 

 

 

 

 

 


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Eenvoudig zonder al dat wettische geredeneer

Wat is het verschil tussen je verstandelijk over geestelijke dingen uitdrukken of gelovig of schriftmatig uitdrukken? Ik vraag dit naar aanleiding over een stukje wat ik las: Er zijn mensen die dwalen...
Geen reacties
16-05-2009

Mag je, als je (doop)lid bent van een kerkgenootschap, preken luisteren en diensten bezoeken van een ander kerkgenootschap? (...)

Mag je, als je (doop)lid bent van een kerkgenootschap, preken luisteren en diensten bezoeken van een ander kerkgenootschap? Aan de ene kant denk ik dat het moet kunnen omdat kerkmuren wegvallen met he...
Geen reacties
16-05-2007

In de knoop met de toeëigening van het heil

In mijn omgeving merk ik vaak in gesprekken hoe mensen in de knoop zitten met de toeëigening van het heil en dan met name dat men denkt dat jij niets kan doen! En in zekere zin is dat ook wel zo, maar...
Geen reacties
16-05-2006
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag