Evangeliserend onderschrift op internet

J.M. Strijbis / Geen reacties

Vraag

Ik heb MSN, een soort chatten via de computer. Daarbij kun je een opschrift gebruiken die ook anderen kunnen lezen. Een klasgenoot van mij heeft als opschrift: “Love Jezus” of, “Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis hielden maar het was Zijn liefde”. Het is geen verkeerd meisje, maar als  je haar ziet lopen dan zal je niet zeggen: Zo, dat is een vroom meisje. Eerder het tegenovergestelde daarvan. En als ik dan vraag naar haar opschrift bij MSN, dan zegt ze: “Ik weet het zeker dat Jezus mij lief heeft”. Ik zeg dan altijd maar: Ik hoop het voor je. Hoe denkt u hier over? Het valt me trouwens op dat ze altijd spreekt over Jezus en nooit over de Heere of over God. Waarom is dat eigenlijk?

Antwoord

 Ha vragensteller,

Hier kan een hele wereld achter zitten. Ook een karakter kan hier meespelen. Jij bent dat niet zo gewend, maar zij is er misschien van kind af mee opgegroeid. Je zou eens met haar door moeten praten over deze dingen. En dan in positieve zin. Als ze kennis heeft aan de (liefde van de) Heere Jezus, dan zal ze ook zichzelf hebben leren kennen. Als ze zeker weet dat Jezus haar lief heeft, dan is ze verlost en verloste mensen weten ook wel iets van hun zonde en ellende af: je kent de drieslag misschien wel: ellende, verlossing en dankbaarheid.

Verder spreekt ze over Jezus, maar dat is wel Nieuw-Testamentisch: lees de Evangeliën er maar op na. Je kunt wel in een populaire zin over Jezus spreken, maar ook eerbiedig en dan is daar niets mis mee, hoewel Stefanus Hem aansprak met: Heere Jezus.

Dat ze er werelds uitziet, hoeft niet alles te zeggen, hoewel het anderzijds in het geheel wel iets te zeggen kan hebben. Probeer in ieder geval geen rechter te zijn of veroordelend te denken, maar ga liever in gesprek. Misschien kunnen jullie iets voor elkaar betekenen.

Heel veel sterkte in alles en ik vind dat je een heel goede vraag hebt gesteld. Hopelijk heb ik hem zo beantwoord. Gods Zegen.

Groetjes, J. M. Strijbis

Tags in dit artikel:

evangelisatieinternet