Sekslust

drs. J. de Jongh-van Hoof / 3 reacties

Vraag

Wanneer wordt het minder met de sekslust van mannen? Mijn man wil het liefst twee keer per dag en als ik dat niet wil dan gaat hij lelijk doen. Hij is nu 48. Wanneer treedt de impotentie in?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Medisch gezien is het niet te verwachten dat een man van 48 op korte termijn impotent wordt. Impotentie houdt -wanneer we ons beperken tot lichamelijke oorzaken- veelal verband met roken, diabetes en vaatproblemen (hartvaatziekten).

Maar eigenlijk gaat deze vraag over jouw relatie met je man. Vaak is gebrekkige communicatie over seksualiteit het vraagstuk, ook als het gaat om de frequentie waarin man en vrouw willen vrijen. Ik raad je aan dat jullie hierover het gesprek voeren en daarbij eventueel hulp zoekt. Je huisarts kan je hierin adviseren.

Groet,
José de Jongh-van Hoof

drs. J. de Jongh-van Hoof

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Zevende-dags Adventist
  • Woon/standplaats:
    Rijssen
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Huisarts

Tags in dit artikel:

seksualiteit in het huwelijk
3 reacties
ElisabethdeValk
Lieve vraagsteller,
Wat is dit pijnlijk en moeilijk voor je! Dat hij 2 keer per dag wil, is veel. Dat hij anders vervelend wordt, is erg! Dit hoef je niet te accepteren. Je bent niet zijn bezit, waar hij zijn lusten op mag uitleven. Hij hoort met liefde, zelfbeheersing, geduld en respect met je om te gaan! Je hoeft je niet te laten gebruiken of misbruiken. Het lijkt erop dat jouw man een probleem heeft en doet alsof jij (jouw lichaam) daarvan de oplossing is. Maar dit is niet waar! De sleutel voor de oplossing ligt bij hem zelf. Waarom is hij zo gefocust op deze dingen en kan hij er niet mee omgaan als het anders gaat dan hij wil? Het leven bestaat uit meer dan deze dingen...
Ik adviseer je hulp te gaan zoeken. Als het kan relatietherapie en/of anders hulp voor jou alleen. Hulp om beter met deze situatie om te gaan. Kijk voor meer info ook eens op www.kostbaarvaatwerk.nl. Sterkte!
Sammie2016
Misschien moet hij eens naar een psycholoog voor zijn probleem.
Hij kan zich ook verdiepen in Gods Woord waar mannen wordt gezegd .....
Efez 5:25 ...Mannen, blijf van je vrouw houden, net zoals de Christus van de gemeente heeft gehouden en zich voor haar heeft opgeofferd.

Werken aan christelijke eigenschappen is ook een optie....
(Gal 5:22-24) ...... Maar de vrucht van de geest is liefde, vreugde, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, 23 zachtaardigheid, zelfbeheersing. Er is geen wet die tegen zulke dingen is. 24 Bovendien hebben degenen die bij Christus Jezus horen, het vlees met zijn hartstochten en begeerten aan de paal gehangen.

sterkte zus.
hans0166
2 keer per dag, en zo niet lelijk doen...

niet jij maar je man heeft serieus hulp nodig.

Er is is goed mis in z'n opvatting/opvoeding... zie je wel vaker bij de wat rechtsere geloofsstromingen "mannen zijn altijd uit op sex....ze kunnen niet anders "
het is gewoon een ongeordend sexleven. Hij moet zich bijeenrapen en normaal doen.