Crisis in mijn huwelijk

Ds. M.W. Muilwijk / Geen reacties

Vraag

Het is crisis in mijn huwelijk! Zoveel geprobeerd om het te redden. Mijn man blijft negatief gedrag vertonen. Kan er niet meer tegen. Bovenop dit alles ben ik gaan houden van een ander. Een man waar ik mijn hart echt kan luchten. Nooit gehad bij mijn eigen man. Hoe nu verder... Ik weet, scheiden mag niet. Maar voortdurend ruzie en elkaar totaal niet begrijpen mag ook niet. Waarom wordt er in onze gezindte toch altijd maar gehamerd op niet scheiden?! Waarom niet kijken naar hoe de situatie is?! Soms kan een huwelijk gewoon niet meer verder. Help!

Antwoord

Beste mevrouw,

Uit uw vraag blijkt een grote nood: u zegt zelf: “crisis… help!” En expliciet zegt u “scheiden mag niet...”; impliciet zegt u: “maar er is geen andere oplossing dan de weg van scheiden.” U zegt tenslotte ook dat u het gevoel hebt dat uw hart bij een ander ligt.

Dit is een complexe situatie. Wanneer ik dit alles voor mijzelf op een rijtje zet, kom ik tot de conclusie dit niet even in een paar kantjes A4 (en daarmee één antwoord op Refoweb) kan worden beantwoord. Ik ben wel bereid om u te helpen, maar dat kan en wil ik alleen via persoonlijk contact doen en niet via een algemeen forum als Refoweb. Daar ligt dit allemaal te complex voor.

Overigens is het wel zaak dat u geholpen wordt, want op grond van hoe u uw vraag formuleert, ben ik er nog niet van overtuigd dat scheiden de enige uitweg is. Maar om dit enigszins te kunnen inschatten heb ik uit uw vraag te weinig informatie.

Los hiervan wens ik u wijsheid gegrond op Gods Woord toe.

Ds. M. W. Muilwijk

Naschrift redactie: Contact met ds. Muilwijk is mogelijk via vragen@refoweb.nl

Lees meer artikelen over:

relatieproblemen