Verkeerde site bezocht

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Ik ben bijna een half jaar getrouwd. We zijn erg gelukkig samen. Ik worstel alleen met een probleem. Voor mijn verkering worstelde ik met porno. Hier ben ik van verlost. Korte tijd voor ons trouwen en ook één keer in ons trouwen heb ik sites bezocht waarin het over seks ging. Ik rechtvaardigde dit zoeken voor mijzelf als ‘puur informatief’ (de tweede keer in het huwelijk was het ook naar aanleiding van een vraag over onze eigen ervaringen), maar toch knaagt het. Ik kwam niet min of meer per ongeluk op die sites, ik zocht het ook op (werd geprikkeld om op links/verwijzingen te klikken). Ook bezocht ik sites/fora waarin geen expliciete foto's/filmpjes/ervaring waren te lezen of te zien, maar toch... Waarom zocht ik dat? Het voelt oneerlijk tegenover mijn vrouw. Moet ik haar dit vertellen? Maar ik wil haar ook geen pijn doen.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Bewustwording is het begin van verandering. U weet voor u zelf dat u fout zat met het opzoeken van de bewuste sites. Niet meer doen dus. Domweg een ándere knop op de computer kiezen, namelijk de úítknop. Of u het uw echtgenote vertelt, kan ik niet beantwoorden. Dat hangt van uzelf af en ook van haar. Misschien is het op dit moment beter om haar geen pijn te doen en eerst zeker van uzelf te zijn. Op een goed moment is het wellicht wel mogelijk om een en ander ter sprake te brengen. Maar nogmaals: goed of niet goed is hier niet aan de orde. Liefde wel... en dat is een zaak tussen u beiden!

Marijke Rots

1 reactie
Ali636
Puur informatief heb ik eens een paar uur gewijd aan het kijken naar filmpjes over kippenslachterijen. Er is veel overeenkomst. Een goedkoop meisje wordt een "chick"genoemd. En de Bijbel geeft veel uitleg over het einde van je omgang met slechte vrouwen. (Spreuken)
Na zoveel filmpjes dus van ophangen uitkleden kop eraf.... Heb ik niet zo'n zin meer in verkeerde filmpjes bekijken... Een goed werkend paardemiddel. Sterkte! En altijd eerlijk blijven.