Geen maagd meer

C. M. Chr. Rots - de Weger / 2 reacties

Vraag

Ik heb al een tijdje iets met een jongen en de tijd zit eraan te komen dat hij mij officieel verkering zal vragen. We kennen elkaar nog niet heel lang, dus alles is nog erg pril. Toch is er geen vraag of we echt van elkaar houden.

Wel is er iets anders. Ik ben geen maagd meer en daar heb ik onbeschrijfelijk veel spijt van. Ik zou het het liefst nooit aan mijn vriend vertellen, maar het is wel net zo eerlijk. Ik wil niet tegen hem liegen. Wel ben ik bang hem te verliezen als ik dit vertel. Ondanks dat we zielsveel van elkaar houden. Ik durf het niet.

Ook vraag ik me af of ik het moet vertellen vóór het moment dat hij me verkering vraagt of tijdens de verkering als ik denk dat onze relatie de klap aankan en we elkaar al beter kennen. Ik worstel er zelf erg mee. Heeft u raad?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Openheid en eerlijkheid zijn áltijd cruciaal binnen een relatie. Geheimen die je bij je draagt en blijft dragen hollen het vertrouwen uit. En wántrouwen is een slechte basis om op vérder te gaan wanneer er een soort van ‘stabiliteit’ in de relatie is, zoals je veronderstelt. Want wat ís die sterkte van een relatie dan? En wat is het waard als je niet alles durft te delen? Een goed moment afwachten -binnen niet al te lange tijd- kan geen kwaad, hoewel het nog beter is om een goed moment te créëren! Slecht-nieuws (moeilijk nieuws, zo je wilt) komt nooit gelegen en zal altijd een schok geven. Maar als jullie liefde zo is als je beschrijft, is zij toch stérker dan jouw bang-zijn-voor-zijn-reactie?

Hoe dan ook...  als jij het niet vertelt komt hij er ooit een keer achter. Wil je dat?

Sterkte!
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

maagd
2 reacties
Kingsdaughter
Beste vraagstelster,

Jou situatie is voor mij zo herkenbaar! Heb precies hetzelfde, ook al heb ik geen relatie. Ik denk ook dat je het het beste zo snel mogelijk maar kan vertellen, het zal voor jou zo'n opluchting zijn, en ik denk ook dat als hij echt van je houd dan zal hij jou er niet om veroordelen.

Sterkte!
zingen
Zo herkenbaar dit. Mijn advies vertel het ervoor. De klap komt harder aan als je al verkering heb. Geef hem ook de tijd om dit te verwerken, hier ksn ern tijd overheen gaan. Wij hebben in de zelfde situatie gezeten. Mijn man, vertelde dit gelukkig voor onze verkeringstijd. Je heb dan nog een keuze. Bij ons is het goed gekomen doordat mijn man, toen de tijd mijn de ruimte gaf om boos, verdrietig te zijn en mijn de rust gaf om verwerken. Sterkte!