Koorts

drs. A. Meijer / Geen reacties

Vraag

Hoe lang mag koorts duren? Ik heb drie dagen hoge koorts gehad: 39,3. Daarna is het gaan zakken, maar ben nu bijna twee weken verder en heb heb nog steeds tussen de 37,8 en 38,3. Hoe lang mag dit duren? Ik heb ook last van kriebelhoest.

Antwoord

Beste vragensteller,

Meestal is koorts bij een luchtweginfectie niet langer dan een week aanwezig. Dit soort vragen kun je het best bespreken op het spreekuur bij de huisarts. De huisarts kan aan de hand van aanvullende vragen beter antwoord geven (bovendien heb je dan sneller antwoord op je vragen).

Vriendelijke groet,
A. Meijer, huisarts

Tags in dit artikel:

koorts