Catechismus als tweede Bijbel

Redactie Refoweb | Geen reacties | 06-12-2017| 12:51

Vraag

In onze gemeente wordt er ‘s avonds altijd gepreekt/gelezen over de catechismus. Nu vroeg ik me pas af waarom er zoveel nadruk wordt gelegd op de catechismus? Hoort de catechismus echt bij de Bijbel of is het om inzicht te geven? Er wordt altijd wel een bijbelgedeelte voorgelezen, maar daar wordt voor de rest bijna niets mee gedaan. De nadruk ligt vooral op de ellende, verlossing en dankbaarheid. Soms heb ik daar moeite mee, alsof de catechismus wordt gezien als tweede Bijbel.


Antwoord

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
2824 artikelen
Redactie Refoweb

Bijzonderheden:

Mailadres: vragen@refoweb.nl


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Niet-ritmisch gezongen, wel zo geschreven

Waarom worden psalmen in sommige kerken niet-ritmisch gezongen, terwijl ze gemaakt zijn om ritmisch gezongen te worden?
Geen reacties
06-12-2003

Waarom is de Heere Jezus naar deze wereld gekomen?

Waarom is de Heere Jezus naar deze wereld gekomen? Is het voor de mensen die al van het begin gekozen (uitverkoren) zijn, of voor alle mensen?
Geen reacties
06-12-2006

Boek over hooggevoeligheid

Ik heb onlangs ontdekt dat ik een Hoog Sensitief Persoon (HSP'er) ben. Aangezien ik al twee keer in een depressie ben beland, wil ik graag leren hoe ik mijn hooggevoeligheid positief vorm kan geven. M...
10 reacties
06-12-2010
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag