Goede kerstliederen

B. Noteboom / Geen reacties

Vraag

Wat zijn goede kerstliederen? Ik ben op zoek naar kerstliederen, maar weet niet echt waarnaar ik op zoek moet. Ik houd in het algemeen niet zo van orgel, dus liefst met andere instrumenten, of alleen zingend (wat een beetje klinkt zoals oudere, misschien wel katholieke liederen). Kunt u mij verder helpen? Waar moet ik op letten, enz.

Antwoord

Beste vragensteller,

Wat zijn goede kerstliederen. Dat zijn de kerstliederen die niet de sneeuw en de kerstboom bezingen maar het kind Jezus bezingen en eren! Wat is de kerstboodschap? (zie de evangeliën e.d.). Samengevat: Want alzo lief heeft God de WERELD gehad dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft opdat een ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat, maar het eeuwige leven ontvangt! En er zijn oude kerstliederen die dat bezingen en nieuwe.

De rest van de vragen doelen op een DVD/CD of MC. Geef je ogen op diverse sites van musici die je aanspreken goed de kost of bezoek eens een christelijke boekwinkel veelal kerst cd’s in overvloed!

Ik hoop dat je zo verder kunt.

Een muzikale groet,
Bert Noteboom jr

Lees meer artikelen over:

Kerstmuziek