Vader en zoon in één kerkenraad

Ds. H. Paul / 1 reactie

Vraag

Mag het voorkomen dat vader en zoon in één kerkenraad zitting hebben en beiden in hetzelfde ambt staan.

Antwoord

Beste vraagstel(ler)ster,

Nergens is het verboden om in een kerkenraad ambtsdragers die met nauwe familiebanden met elkaar verbonden zijn, te laten dienen. Maar het is niet altijd wenselijk, vooral niet in een kleine kerkenraad. De onafhankelijkheid van elkaar kan in het gevaar komen.

De Heere Jezus had bloedverwanten onder Zijn discipelen. Mijn ervaringen ermee zijn niet negatief.

Hartelijke groeten,
Ds. H. Paul

Lees meer artikelen over:

kerkenraad
1 reactie
Samanthi
Ik wil niet tegen ds Paul ingaan, maar de discipelen waren Zijn jongeren, Zijn leerlingen en niet een kerkenraad, deze vergelijking is niet relevant.