Sympathieke jongen tijdens vakantie

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik heb tijdens vakantie contact gekregen met een sympathieke jongen. En zou ik dit voeden (deze sympathieke gevoelens), dan zou ik verliefd op hem worden. Maar omdat ik eerder negatieve ervaringen heb op dit vlak, probeer ik mezelf te beschermen. Want in een groepsgesprek tijdens de vakantie begreep ik dat hij contact heeft met een meisje uit een eerdere vakantie en dat hij daar af en toe mee afspreekt als vrienden. En dat hij misschien ook wel een beetje verliefd is op haar...

Toch denk ik, wat moet ik ermee? Ik wil mezelf niet dol maken en dus verliefd worden (met een tegenvaller als gevolg met de nodige emoties) als het geen kans maakt, maar ik vind hem wel erg leuk. Contact blijven houden als vrienden voelt voor mij ook niet goed. Ik heb al geprobeerd niet te reageren op hem of maar heel minimaal, maar ik kan dat niet zo goed. Hij roept dat gewoon op dat je contact met hem wil en stelt zich zo op dat je graag dingen met hem wil delen. Hij zoekt dus ook steeds weer contact. Lastig dus. Wat kan ik het beste doen?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Als híj steeds weer contact zoekt, betekent dat dan ook nu nog ‘contact’ nadat de vakantieperiode verstreken is? Dan is het toch niet zo moeilijk...? “Wie niet waagt, wie niet wint”, zegt het spreekwoord. Als jij graag nader kennis met hem wilt maken dan reageer je positief en ga je uitvinden wat deze jongen daadwerkelijk voor je betekent. Leg hem je twijfels voor en bespreek je gekwetste gevoelens van weleer. Vraag hem ook naar zíjn insteek, want welke rol speelt dat andere meisje in zijn leven? Als je open en eerlijk tegen elkaar bent, geeft dat jullie beiden de mogelijkheid om te zien of er meer inzit dan een vriendschap.

Op voorhand van alles uitsluiten kan natuurlijk ook, maar of je daar in het leven verder mee komt weet ik niet! Weet je, je kunt míj de vraag stellen maar je zult toch echt zélf het antwoord moeten vinden!

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

vakantieliefdeverliefdheid