Zondagopname in het ziekenhuis (2)

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Mag ik een vervolgvraag stellen op 'Zondagopname in het ziekenhuis' ? Ik ben niet de vraagsteller, maar waarom “onderworpenheid aan de arts?” Dat begrijp ik niet goed. Goed, hij moet wel opereren dan en soms kan het niet anders en dan moet je op zondag gaan. Maar dat voelt niet echt als “onderworpenheid” aan hem, maar aan de situatie op zich.

Antwoord

Goed lezen. In het antwoord staat niet dat de patiënt zich moet onderwerpen aan de arts, maar aan zijn argumenten als er geen andere mogelijkheden zijn dan opname op zondag.