Man maakte misstap

C. M. Chr. Rots - de Weger / 2 reacties

Vraag

Mijn man heeft twee jaar geleden een misstap gemaakt in ons huwelijk. Ik heb hier heel veel verdriet over gehad. Veel gepraat en gehuild met hem en ook met anderen. Hij zegt en laat zien dat hij er heel veel spijt van heeft en er is ook niets wat er op wijst dat hij weer die misstap zou maken. Na een jaar ben ik burn-out geraakt en in die periode schoof het naar de achtergrond. Nu het weer beter met me gaat merk ik dat er steeds de angst in me is om nog eens zo diep gekwetst te worden. Ik durf er met mijn hulpverleners niet goed over te praten omdat het al zo lang geleden is en ik gewoon sterk moet zijn maar het lukt niet.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Als er hulpverleners in beeld zijn: vat dan moed en vertel wat je ten diepste dwarszit! Juist een hulpverlener wil alleen maar helpen waar dat kan! Echter als hulpvráger zul jíj zelf aan moeten geven waar het dan over gaat, toch? En bedenk daarbij dat het zeer zeker géén teken van ‘niet sterk zijn’ is als je over het verleden wilt praten! Tijd heelt niet alle wonden: met te praten leer je -vroeger of later- dat het verleden deel van je huidige leven is geworden. Ik zeg inderdaad niet: ‘vergeet het maar, stop het maar weg’, want dat hóéft niet als je opnieuw vertrouwen weer wilt opbouwen. Allereerst vertrouwen in je eigen persoonlijkheid!

Ik wens je alle goeds toe,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

overspel
2 reacties
AHHK76
Jouw gevoelens zijn normaal en mogen er zijn! Je helpt jouw man jezelf niet door ze weg te stoppen. Maar wel door erover te praten! Ik weet niet wat voor misstap jouw man heeft begaan. Maar mogelijk kun je iets met deze link: http://www.kostbaarvaatwerk.nl/index.php/artikelen/relatieherstel
Sterkte toegewenst in alles!
Autumn
Veel sterkte! Je noemt zelf dat het 'zo lang geleden is', maar twee jaar vind ik helemaal nog niet zo lang. En je hoeft ook helemaal niet sterk te zijn als je zo bent gekwetst. Als ik jou was zou ik het zeker aan je hulpverlener vertellen, want dit is iets waar jij erg mee zit en wat een grote angst van je is. Ik hoop dat je erover durft te praten met je hulpverlener, maar blijf er ook vooral over praten met je man. Net zo lang als het voor jou nodig is.