Eerdere relaties van vriend

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Op dit moment worstel ik met iets waar ik zelf niet mee om kan gaan. Ik heb er veel moeite voor gedaan om het zelf te verwerken, maar het lukt me niet alleen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb sinds een jaar verkering met een ontzettend lieve jongen. Ik weet en voel dat hij de ware is en we zijn gelukkig samen. Ook onze verkeringstijd verloopt heel goed. We kunnen over alles praten, we delen ook dezelfde mening. Nu is het zo dat dat mijn vriend -die iets ouder is dan ik- in zijn verleden al een aantal relaties heeft gehad. In deze relaties is hij helaas niet rein gebleven. Hij heeft mij dit ook verteld, nadat ik het aan hem had gevraagd. Dit heeft mij tot in het diepst geschokt en veel verdriet gedaan en dat ervaar ik nog steeds. We hebben er veel over gepraat en het doet mijn vriend dan ook veel pijn om te zien dat ik daar elke dag nog mee worstel. Mijn vriend heeft er een aantal jaren geleden ook mee geworsteld en vergeving gevraagd. Hij zegt het achter zich gelaten te hebben en dat stuk afgesloten te hebben. Ik weet mij er nog steeds geen raad mee, omdat ik mij vreselijk onzeker voel. Het idee niet meer de eerste te zijn voor hem doet mij veel pijn en ik kan het niet loslaten, het blijft mij dagelijks bezighouden. Tegelijk besef ik dat ik hem nooit meer kwijt wil en we mogen ook zeker weten dat we voor elkaar zijn bestemd. Ik weet dat ik hier een weg in moet vinden, wil ik goed het huwelijk in kunnen stappen. Ik moet voor mijzelf een manier vinden om hier mee om te gaan. Ik weet de namen van de desbetreffende vrouwen, zij wonen ook nog in de buurt. Als ik op Hyves zit en ik zie ze, ben ik heel erg van slag. Ik voel me ook minder dan hen en ben bang dat hij mij met hen vergelijkt. Ik ben erg onzeker en ik denk dat dit ook van invloed is hierop. Ik heb erg veel verdriet en ik weet niet hoe ik verder moet. Ik kan hem niet missen, maar tegelijk word ik intens bang als ik mij een beeld vorm van zijn verleden. Op de een of andere manier vertrouw ik hem ook minder, terwijl ik eigenlijk weet dat dit onterecht is. Ik ben bang als hij met een vrouw praat en ik ben ook bang dat hij haar dan mooier vindt dan mij. Het is heel raar. Ik heb dit alles ook tegen hem gezegd en uit zijn oprechte antwoorden blijkt ook dat hij 100 procent voor mij gaat, van mij houdt en alleen nog met mij verder wil. Ik kan hem hierin 100 procent vertrouwen, maar waarom ben ik dan nog zo bang en waarom heb ik nog zo'n verdriet? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Ben je onzeker over je gevoelens voor hem of ben je jaloers op die andere vrouwen? Waarom kwel je jezelf zo? Je schrijft immers ook over geluk en fijne verkering...

Je mag best verdriet hebben om zijn eerdere relaties, maar je kunt ze niet ongedaan maken. Het zijn feiten, waar hij eerlijk over is geweest. Die eerlijkheid zegt veel over hem, over zijn gevoelens voor jou! Dat is toch iets om heel blij mee te zijn? Hij gaat er voor: voor jou, wel te verstaan!

Als je jezelf tot slachtoffer maakt van je negatieve gevoelens geef je de liefde die tussen jullie kan groeien en opbloeien geen enkele kans! Dan smoor je die in de kiem! Kijk niet naar die anderen, Hyves kun je uitzetten! Als hij die andere meisjes niet meer wil zien, kun jij zéker je hoofd omdraaien als je ze tegenkomt. Of rechtoplopen, náást hem: een vriend om trots op te zijn, toch!

Hij heeft vergeving gevraagd voor dat wat hij in het verleden gedaan heeft… wat moet hij in jouw ogen nog meer doen? Begrijp me goed, ik zeg niet dat vergeven  c.q. vergeten  gemakkelijk is, maar je komt niet verder als je jezelf niet ‘aanpakt’!

Alle goeds gewenst, en veel gezonde strijdlust!

Gode bevolen,
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

verkering
1 reactie
EVA
Vorige sexuele relaties doen meer met je dan we denken kijk eens samen met je vriend naar deze uitzending

www.bevrijdingspastoraat.nl en dan tv online links in je scherm(scroll een stukje naar beneden) uitzending 7 en 8 van bevrijd van banden

Sla daarna biddend samen de juiste weg in!