Covenant Eyes

Redactie Refoweb / 4 reacties

Vraag

Is iemand bekend met het programma Covenant Eyes en is dit aan te raden? Hoewel ik Kliksafe zeer waardeer is het voor mij niet voldoende, dus ik zoek een alternatief.

Antwoord

Het beter dit soort vragen en de discussie daarover te starten op ons forum, dat mede vanwege dit soort dilemma’s daarvoor uitermate geschikt is. Als het geen technische vragen zijn laten we de slager liever niet zijn eigen vlees keuren wink

Misschien heb je al wat aan deze topics:

forum.refoweb.nl/viewtopic.php?f=31&t=28114

forum.refoweb.nl/viewtopic.php?f=4&t=29332

4 reacties
mortlach
Als Kliksafe onvoldoende is - je een manier hebt gevonden om het te omzeilen - waarom denk je dan dat je niet ook naar een manier zult zoeken om dit te omzeilen?
boulanger
Wat een rare reactie mortlach! Als iemand merkt dat Kliksafe niet voldoende werkt (en daar blijkbaar last van heeft, hoeveel mensen hebben dat nog tegenwoordig?), dan is het toch juist verstandig dat iemand op zoek gaat naar een alternatief wat beter werkt?
Vraagsteller, ik zou het zeker proberen, het kan je echt helpen!
mortlach
Het klopt inderdaad dat het afhangt van de reden waarom Kliksafe onvoldoende is. Ik heb zelf het gevoel dat het probleem vaak is dat mensen een manier hebben ontdekt om het te omzeilen, en in dat geval is het niet vreemd te denken dat ze dat ook voor een andere methode zullen proberen.
Liever
Ik ken Covenant Eyes inderdaad. Het werkt heel anders dan een filter en kan daar waarschijnlijk ook wel aan aanvulling op zijn. Je maakt een account aan en het programma stuurt wekelijks een email met links van verdachte websites die je bezocht hebt naar twee vrienden die jij hebt gevraagd om je te helpen bij je pornoverslaving. Die vrienden zien dus de sites die je bezoekt. Het idee is dat deze personen, die je in vertrouwen neemt, ook voor je bidden en je er ook op aanspreken als het toch mis gaat.
Ik ben een tijd zo'n buddy geweest voor een vriend van mij die met pornoverslaving kampte en dat werkte op zich heel goed. Een voordeel is dat je er niet alleen mee worstelt. Het is dan ook niet een puur technische oplossing.