Morgen gaat het gebeuren

Redactie Refoweb / 12 reacties

Vraag

Overal zie ik opeens allemaal berichten dat op 23 september 2017 de wereld vergaat of dat dan de eindtijd begint. Ik weet niet of ik dit moet geloven maar het maakt me ook wel bang, want stel het is echt waar... Natuurlijk zijn er veel vaker beweringen geweest dat de aarde zou vergaan, maar al die keren was er duidelijk onzin omdat de berekeningen niet klopten. Maar nu is dat niet het geval, want er waren zelfs christelijke onderzoekers die ook zeggen dat het 23 september gaat gebeuren. Maar God weet toch alleen wanneer de oordeelsdag komt? Maar alle berekeningen kloppen wel. Is dat dan geen teken van God? En moet ik hier in geloven of niet? Het maakt me namelijk wel bang...

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Je hoeft maar één ding te geloven en dat is wat Christus Zelf hierover zegt: "Maar van dien dag en die ure weet niemand, noch de engelen, die in den hemel zijn, noch de Zoon, dan de Vader", Mark. 13:32. En wie door geloof en bekering weet van vergeving van zonden, hoeft voor de wederkomst van Christus niet bang te zijn. In tegendeel: die ziet er naar uit!

Zie ook onderstaande urls:

www.refoweb.nl/vragenrubriek/24976/23-september-2017/

www.refoweb.nl/vragenrubriek/25145/het-teken-van-openbaring-12-op-23-september-2017/

www.refoweb.nl/vragenrubriek/22788/bloedmaan/

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

12 reacties
Jedidjas
Om bovenstaande reden verwacht ik dat het elke dag kan gebeuren, maar morgen juist niet;) (anders zou God zichzelf tegenspreken)
mortlach
Geen zorgen, ook deze keer zal het gewoon onzin blijken omdat de berekingen niet kloppen.
hans0166
de meeste mensen die deze uitspraken/ berekeningen maken, weten niet eens dat het uitrekenen van datums niet eens zo heel eenvoudig is.

Er zijn diverse veranderingen en correcties geweest die de jaartelling van nu beinvloed hebben.
In de oudheid gebruikte men niet eens een jaartelling, maar regeringsperiodes van koningen en heersers.. lees de diverse geschiedenissen in de bijbel maar......"in het.... jaar dat ... landvoogd was" .. geen jaartal te vinden.
Ook wij zijn niet in het jaar 0 (nul) begonnen, dat is een uitvinding van veel later ( en nog onjuist ook)

En de Heer heeft zelf gezegd dat alleen de Vader het weet.. leef in de verwachting, iedere dag is de Zijne.
Lecram
Jammer dat het vandaag niet gebeurt, hoe eerder hoe beter. Waarom bang zijn voor de komst van Jezus? Daarna wacht iedereen die in Jezus gelooft en Hem volgt een geweldige eeuwige toekomst op de nieuwe aarde, waar Jezus vanuit Jeruzalem de wereld zal regeren in vrede en gerechtigheid. De liefde zal overheersen.
Maranatha, Jezus kom!
Sammie2016
De Almachtige God Jahweh gaat inderdaad ingrijpen en wel in de nabije toekomst.
Dat zegt bijvoorbeeld Zefanja 2:1-3 "de dag van Jahweh's woede".
of
2Petrus 3:10-13 "Jahweh's dag zal komen en alle elementen van deze aarde zullen worden ontbonden en alle slechtheid zal openbaar worden, ze zullen allen worden weggedaan inclusief de slechte mensen".

Maar Hij heeft die datum nooit gegeven zelfs Jezus weet die datum niet, hij zei hierover .....
Markus 13:32 Van die dag of dat uur weet niemand iets af, ook de engelen in de hemel en de Zoon niet, maar alleen de Vader.

Hand 1:7 Hij antwoordde: ‘Het komt jullie niet toe de tijden of tijdperken te kennen die de Vader onder zijn eigen gezag heeft geplaatst.

Aan Jezus' profetische woorden in Mat 24 en die in 2Tim 3:1-5 kunnen we concluderen dat we in de "eindtijd" leven.
Het moment dat God Zijn Koninkrijk zal laten optreden is zeer nabij, alle onvolmaakte menselijke heersers zullen plaats maken voor Gods volmaakte zoon Jezus die orde op zake zal stellen.

Moeten we bang zijn? Jazeker, de meeste mensen moeten bang zijn! Want velen (er)kennen de ware God niet of leven zijn wil niet na. Velen zijn van God los.
Dan zegt de Bijbel in Hebr. 10:31 ... Het is iets vreselijks in de handen van de levende God te vallen.

Maar degene die de ware God aanbidden op een Hem aanvaardbare manier hoeven niet bang te zijn, die zullen worden behouden op de dag dat God al zijn woede op alle goddelozen inclusief satan en de demonen zal koelen.

fijne dag allen.
Lekkerbek
Als je vandaag verongelukt of een hartstilstand krijgt dan moet/mag je ook God ontmoeten. Als we niet bereid zijn om Hem te ontmoeten dan zal het even erg zijn als dat Hij terug zou komen om te oordelen! Ik snap nooit zo dat mensen wel bang zijn dat de oordeelsdag aanbreekt maar er niet over nadenken dat iedere dag je sterfdag kan zijn en het voor jou dan ook beslist is waar je bent. Wat een vreugde als je mag uitzien naar t moment Hem in volle glorie te mogen aanschouwen! Nooit meer te hoeven zondigen, geen rouw, ziekte en pijn meer. Haast je dan om des Levens wil want het kan iedere dag je laatste zijn! En iedere dag die je zónder Hem leeft is een verloren dag, maar ook een enorme verantwoording!
CrA
Als men werkelijk geloofde dat de wereld zou vergaan vandaag, dan had het dit tot gevolg wat ze zagen bij de inwoners van Ninevé: "Zij riepen een vasten uit en trokken rouwgewaden aan, van de grootste tot de kleinste onder hen"(Jon. 3:5). Het is juist kenmerkend voor het laatste der dagen dat er met de oordeelsdag gespot wordt(2 Petr. 3:3-4) en al die berekeningen en voorspellingen, die niet kloppen en uitkomen, fungeren als voer voor die spotters.
WillemB
Helemaal eens met Lekkerbek.
Waarom alleen angst en paniek van onbekeerden voor de wederkomst, als je niet eens weet of je morgen wakker wordt. Haast en spoed je, om je levens wil.
Ik zou zeggen, vrienden, ga niet slapen voordat je weet dat je vandaag op Christus heb mogen zien, door het geloof.
Hij staat, Hij wacht, Hij nodigt, Hij roept!
Wend je naar Mij toe, wordt behouden.
Zijn komst zal je dan met uitzien verwachten.
mortlach
Nou, we hebben het weer gered hoor. Tot de volgende keer en een prettige zondag verder!
John61
Ik ken christenen die dit soort berekeningen serieus nemen. Grote teleurstelling als het toch niet uitgekomen blijkt te zijn. Ik vind dit ernstig, Jezus zegt zelf dat niemand het weet dan de Vader. Als je dit soort berekeningen serieus neemt, geloof je dus feitelijk niet wat Jezus zegt. Er is er één die dat graag ziet en die wil je als christen niet volgen. In Genesis staat een geschiedenis waar feitelijk hetzelfde gebeurde: "God heeft het wel gezegd, maar het is niet waar hoor, toe maar...".
sydneylover
Ik was vorige week voor mijn werk in het buitenland toen ik was aan het zappen was op de TV in de hotelkamer. Ik kwam op een zender waar een of andere Amerikaanse televisiedominee aan het woord was.

Met allerhande argumenten (stand van de sterren, de 'geboorte' van een ster op basis van de planeetstanden) en duidend op de onrust in de wereld (aanslagen, hurricanes, aardbevingen, global warming), gaf hij ook aan dat er op 23 september iets groots stond te gebeuren.
Als je een donatie zou doen van 50 dollar in je linker en 50 dollar in je rechterhand zou dat natuurlijk geweldig zijn. Een donatie van 100 dollar links en 100 dollar rechts nog beter, en een donatie van 500 links en 500 rechts was helemaal het einde.

Waarom je nog een donatie zou moeten doen terwijl de wereld zo snel zou vergaan vermeldde hij er niet bij. Maar daar kan de schoorsteen natuurlijk niet van roken.

Beschamend vond ik het.. omdat er waarschijnlijk plenty mensen zijn die zo'n donatie doen. Het televisiekanaal moet tenslotte ergens van betaald worden nietwaar?
Jeremiah
Openbaring is een moeilijk bijbelboek, maar hoeveel moeite kan het zijn om even de kanttekeningen te raadplegen zoals ds. Heijkamp dat ook zegt in de beantwoording op een vergelijkbare vraag?