Geen problemen met seks voor het huwelijk

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Kan iemand zijn visie geven op dit artikel. Het lijkt zo ‘aannemelijk’ geschreven en kan moeilijk argumenten hierop vinden om dit te kunnen weerleggen, gezien alles zeer uitgebreid is uitgelegd ook gezien de historische achtergrond.

Antwoord

De auteur van dit online boekwerkje heeft geen problemen met seksualiteit voor het huwelijk. Vanuit die vooronderstelling zoekt hij bewijslast in de Bijbel. De argumentatie daarvoor haalt hij uit de letterlijke vertaling van zowel Hebreeuwse als Griekse woorden, maar laat vervolgens de context rond het bijbels huwelijk los. Oftewel, hij laat de Bijbel spreken naar de wens van zijn eigen knorrende ingewanden. Sekten en allerlei religieuze bewegingen doen op andere terreinen exact hetzelfde. Gods Woord laten buikspreken voor een eigenwillige godsdienst is al zo oud als dat Woord bestaat. De tegenargumenten waar je naar op zoek bent kun je vinden in de tientallen vragen en antwoorden op Refoweb m.b.t. dit onderwerp.