Meisje op vakantiekamp

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Op het moment heb ik gezellig contact met een meisje die ik vorige week op een vakantiekamp heb ontmoet. Ik ben volgens mij niet echt verliefd ofzo (heb geen vlinders in de buik) maar vind haar wel erg leuk en begin haar zelfs een beetje te missen. Is dit een goede reden om met haar proberen af te spreken? Dit durf ik niet zo goed omdat ik er wel een beetje onzeker over ben, ik ben namelijk bang dat ze daar niet op zit te wachten, want ze is ongeveer zeven jaar jonger en zelf denk ik dat ik niet de ideale vriend voor haar kan zijn. En verder twijfel ik of ze het contact wel leuk vindt, ze zegt zelf van wel, maar ze heeft ook aangegeven dat ze het prima vind om af en toe contact te hebben, dus niet te veel. Ook ben ik vanwege eerdere ervaringen bang om een blauwtje te lopen. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Heeft u daarom misschien tips voor mij?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Ja hoor, ik heb een tip: de stoute schoenen aantrekken. Wat kan er helemaal mis gaan als je contact zoekt? Misschien wil ze niet... Nou en. Als je niet probeert weet je het ook niet! Nee, natuurlijk wil je geen blauwtje lopen. Dat wil niemand.

Als jij van jezelf al zegt, dat je niet de juiste persoon (voor haar) bent, en ook nog eens zoveel ouder... zie er dan van af. Dat kan ook.

Kennismaking is altijd spannend en nádere kennismaking -als jij dat wilt- kan twee kanten uitgaan: een relatie. Of niet.

Sterkte toegewenst!
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

verliefdheid