Moeders voor moeders

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik ben een jonge vrouw en vijf weken zwanger van ons tweede kindje. Deze zwangerschap heeft wat langer op zich laten wachten en we waren van plan om deze maand naar de huisarts te gaan voor onderzoeken. Ik weet dus hoe het is om elke maand te hopen en hoe groot de teleurstelling dan is. Nu ben ik vanaf het moment dat ik weet dat ik zwanger ben, bezig met de vraag of ik wel of niet mee moet doen met 'Moeders voor moeders'. Het is een kleine moeite voor me en ik zou het graag doen maar tegelijkertijd is er de twijfel in mij of het goed is, of het verantwoord is om hieraan mee te doen. Ik heb op internet gekeken maar het wordt mij niet echt duidelijk waar het voor gebruikt wordt. Ik zie dingen voorbij komen als: medicijnen om de eisprong op te wekken maar ook ivf en iui. Ik vind de keuze maken zo lastig. Wat als ik niet zwanger was geworden? Had ik dan ook gebruik gaan maken van die medicijnen? Het laat me niet los.

Antwoord

Dokter Meijer heeft eerder deze vraag over 'Moeders voor moeders' beantwoord.