The last reformation

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Overal zie je oproepen om de film “The last reformation” te bekijken. In vele landen houdt deze Deense evangelist Sondergaard lezingen, worden mensen gedoopt etc. Hij geeft behoorlijk af op de gevestigde kerken. Hoe moet ik dit gevaar zien waar vele ook reformatorische jongeren naar toe gaan?

Antwoord

Ons advies is om ver uit de buurt te blijven bij deze griezelige en sektarische beweging. De Bijbel waarschuwt tegen valse profeten en dat de satan zal komen als een engel van het licht en dus ook zijn dienaars (2 Korinthe 11). Lees ook in Handelingen 19 wat er met de zonen van Sceva gebeurde. Zie ook 2 Petrus 2:2 en 1 Johannes 4:1. Zie voor meer informatie deze artikelen: