Geld geven aan armen of goede doelen

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Bijbels gezien is het een plicht om als christen 1/10 van je geld te geven aan armen of goede doelen. Nu roept dat een tweetal vragen bij mij op. Ik ben nog jong, hoe weet je aan welk doel je moet geven of aan welke stichting voor arme landen? Tegenwoordig komen ze zoveel langs de deuren voor allerlei doelen en wat je in deze tijd ook kunt afvragen is waar je geld werkelijk naar toe gaat, ook met overmaken.

En hoe moet je geld apart houden als je zelf al moeite hebt met elke maand rond te komen komen en hard aan het sparen bent om voor de toekomst wat te kunnen betalen? (huis, trouwerij, etc.) In deze tijd is alles zo duur. Of ben je dan weer hebzuchtig en gierig?

Antwoord

Daarover kun je meer lezen in de artikelen onder de tags 'Tienden' en 'Collecte'. Bijvoorbeeld: 'In mijn maag met collectes'.