Bekering

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik heb eigenlijk twee vragen. 1. Wat is het verschil tussen de Gereformeerde Gemeente en de Hersteld Hervormde Gemeente? 2. Wanneer ben je bekeerd? Ik heb het idee dat hier in elk kerkverband weer anders over wordt gedacht. Een tijdje terug was ik in een kerk waar het Heilig Avondmaal werd gehouden. Hier gingen veel mensen aan, ook jongeren. Dit was in een Hersteld Hervormde gemeente. Ik vraag me af hoe het kan (niet oordelend bedoeld, gewoon omdat ik het niet weet) dat deze mensen bekeerd zijn. Dat is toch niet zomaar iets? Ik ben zelf heel anders opgevoed, bekeerd ben je niet zomaar. Wat moet ik doen om bekeerd te worden? Wanneer weet je dat je bekeerd bent? Over zoiets kun je toch niet twijfelen?

Antwoord

De verschillen tussen diverse kerkverbanden hebben we hier op een rij gezet. Daar staat o.a. ook:
www.refoweb.nl/vragenrubriek/21022/verschil-ger-gem-en-hhk/

Onder de tag 'Bekering' staan zo'n veel artikelen over dit thema. Deze bijvoorbeeld. Daar vind je vast een antwoord op je vraag.