Dwaalleer (2)

drs. J. Hoekman / 1 reactie

Vraag

Aan ds. J. Hoekman. U schreef enkele jaren geleden het volgende in het antwoord 'Dwaalleer': "4. Als je veel onderzoekt en bidt om de Heilige Geest of Hij je dit wil openbaren.” Dit antwoord kwam boven via de zoekfunctie naar aanleiding van een gesprek. We vroegen ons af hoe u punt vier precies bedoelde.

Antwoord

Als je veel onderzoekt en bidt, dan gaat de HEERE aan je openbaren wat dwaalleer is en wat niet. Je zou in het rijtje kunnen denken dat punt vier ook negatief bedoeld was, maar dat is de positieve manier om dwaalleer te ontdekken.

Met broederlijke groet,
Ds. J. Hoekman

Tags in dit artikel:

dwaalleerketterij
1 reactie
Johan100
Dank u wel, ds J. Hoekman, voor uw reactie.
Eigenlijk vanzelfsprekend, maar ik heb het verkeerd geïnterpreteerd omdat de andere punten inderdaad negatief bedoeld waren. Bedankt voor de verheldering.
Met broederlijke groet,
Johan