Ik heb heel veel moeite om mij seksueel over te geven aan mijn man. Ik ervaar al...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb heel veel moeite om mij seksueel over te geven aan mijn man. Ik ervaar altijd een drempel. Als ik over de drempel heen ben dan geniet ik er wel enorm van, maar er gewoon spontaan mee omgaan dat wil niet. Ik zal nooit zelf het initiatief nemen. Heeft u tips hoe ik hier spontaner mee om kan gaan ? Zodat ik zelf ook eens zonder grote drempel het initiatief ga nemen.

Antwoord

Zoals u die vraag hier heb neergeschreven hoop ik wel dat u daar zo ook al eens met uw man over hebt gesproken zodat hij er van afweet. Uit de praktijk blijkt dat heel weinig echtparen met elkaar over hun seksualiteit praten. Als u man dit van u weet, dan beseft hij tenminste wel dat u seksualiteit wel belangrijk vindt, maar het gewoon moeilijk vindt om er spontaan mee om te gaan. Als u het niet erg vindt dat uw man wel het initiatief neemt en hij ervan afweet dat u het moeilijk vindt om zelf het initiatief te nemen, dan hoeft dat geen spanning tussen u beiden op te leveren. Als je het maar van elkaar weet en je beiden goed je best doet rekening te houden met de ander. Op een gegeven moment ontwikkelt ieder stel zo z’n eigen patronen als het gaat om seksualiteit.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

seksualiteit in het huwelijk