Bidden voor de duivel

Ds. W. C. Meeuse / 4 reacties

Vraag

Zouden we voor de duivel moeten bidden?

Antwoord

Bidden voor de duivel?? Hoe kom je aan zo'n vraag? De Bijbel is er duidelijk genoeg over wie de duivel (de satan) is. Door God uit de hemel geslingerd (Luk 10:18). Lees er Openbaring 20 maar op na. En besteed er verder geen aandacht aan. Dat is de hele duivel niet waard. Zie meer op Hem, die de satan overwonnen heeft, onze Heere Jezus Christus. Aanbid Hem.

Nee, niet voor de satan bidden. Maar wel voor hen die in zijn greep gekomen zijn en komen. Want de duivel weet dat hij maar een kleine tijd heeft. De oorlog tussen het rijk van de duisternis en het rijk van het licht duurt voort tot de jongste dag. Maar we weten dat deze strijd gewonnen is door de Leeuw uit Juda's stam. Dat is tegelijk het Lam van God, dat de zonde van de wereld wegneemt.

Ds. W. C. Meeuse

4 reacties
ErikJan64
Voor de duivel bidden is hetzelfde als voor een trein springen en hopen dat je niet word geraakt. Absurd natuurlijk zou je zeggen, en toch worden veel mensen geïnspireerd om de duivel te aanbidden en voor hem te knielen en te buigen. Denk aan landen als India , Bangladesh enz enz. Wij christenen mogen bidden voor hen die in zo'n duister land opgroeien,maar wat dacht je van dichtbij de omgeving waar jij opgroeid en te bedenken voor de kerk te bidden en voor elkaar als christenen, en dat wij niet misleidt worden of een valse leer worden aangeleerd die niet overeenkomt met de bijbel. Ook daar moeten wij voor waken, maar wat dacht je van al die house muziek en dans muziek van tegenwoordig, waar een mantra achtige dreun je langzaam in trans brengt ook dat is de duivel aanbidden. En het word ook letterlijk zo gebracht, of de rapper je broertje, ik ben een kind van de duivel enz. Ook wij leven met mensen die onbewust de duivel aanbidden zonder het te weten.
hans0166
@ErikJan ...
volgens mij gaat er iets niet helemaal goed in je "antwoord" .. het gaat helemaal niet over de duivel AANBIDDEN, maar VOOR de duivel bidden.
Wat India, Bangladesh, en muziek ermee te maken hebben mag joost weten...
Samanthi
Ik denk dat we er rekening mee moeten houden dat het misschien een hele jonge vragensteller is.

Ik vond het ook naar als er in een preek gezegd werd dat het voor de duivel te laat was.
Sammie2016
Mooi stuk ErikJan.
Gods grootste tegenstander is niets goeds waard. Hij is het grote brein achter al menselijk lijden. Hem wacht een verschrikkelijk oordeel van God.

Het is waar, satan de duivel 'misleidt de hele mensenwereld' (Openb 12:9).
Velen zijn in de macht van deze goddeloze geest, maar de meesten weten dat niet, wij allen lopen gevaar want hij is een gewiekst/ontzettend slim persoon.
Zijn onreine invloed is zichtbaar in bijna alles in deze wereld.
De Bijbel zegt dat de lucht dat we inademen 'doordrenkt is' met de geest/mentaliteit van satan de duivel.......
Efez 2:2 .. de heerser van de autoriteit der lucht, de geest die thans werkzaam is in ongehoorzame mensen.

Zelfs christenen zijn zich niet bewust van hte feit dat ze door satan zijn misleid en in feite in zijn macht zijn.
Jezus zei over zogenaamde christenen die straks een negatief oordeel zullen ontvangen (zonder dat zij daar nu van bewust zijn) ...
Mat 7:23 .. En toch zal ik hun (misleide christenen) dan openlijk verklaren: Ik heb U nooit gekend! Gaat weg van mij, GIJ werkers der wetteloosheid.

Dus pas op de duivel is zeer listig!