Vooropleiding Theologische School Gereformeerde Gemeenten

Ds. D.W. Tuinier / Geen reacties

Vraag

Aan iemand van de Ger. Gem. Is het naar de mens gesproken zo dat er alleen intellectuele mannen in aanmerking komen voor de Theologische School? Dit i.v.m. bepaalde vakken die misschien voor minder begaafde mannen niet goed haalbaar zijn.

Antwoord

Op onze Theologische School in Rotterdam is een bepaalde vooropleiding niet nodig. Uit ervaring weet ik dat je studeert met de gaven en talenten, die je van de Heere hebt gekregen. Daarvoor is aandacht en begrip.

Naast alles wat je op school leert, is het onderwijs van Gods Geest het belangrijkst. Ook (a.s.) dominees groeien nooit boven Ps. 25 vers 2 uit. Mag ik je vragen om mee te leven in deze, voor onze gemeenten, belangrijke weken? Vooral in je gebed! Niet dat er in onze gebeden iets kan zijn, waardoor de Heere aan ons denkt, integendeel. Het kan alleen om de eer van Zijn Naam. Het zal alleen mogelijk zijn om de voorbede van de Koning van de Kerk. Vanuit Zijn bediening zal er gebed zijn voor curatorium, docenten, studenten en zij die zich met een attest aanmelden. Op grond van Zijn werk is er verwachting! Lees Lukas 10 vers 2.

Dank je wel voor je vraag.

Ds. D. W. Tuinier