Fijn om onder christenen te zijn

Ds. J.A. Mol / Geen reacties

Vraag

Ik ben een veertienjarige jongen uit Middelharnis/Sommelsdijk. Ik ben christelijk opgevoed, naar een christelijke basisschool gegaan en zit nu in de tweede klas van een middelbare school (ook christelijk). Ik vind het fijn om onder christenen te zijn. Het enige probleem is dat mijn ouders niet naar de kerk willen en maar ik zelf wel. Ik vind het gewoon belangrijk voor mezelf en ik beschouw mezelf als christen. Ik vind het een gek idee om in m’n eentje naar de kerk te gaan aangezien veel kerken bij mij in het dorp nogal hechte gemeenschappen zijn. Hopelijk weet iemand hier raad mee aangezien ik hier soms wel van baal.

Antwoord

Beste jonge vriend,

Wat mooi dat je naar de kerk wilt komen! Dat is de plaats waar de Heere in het bijzonder tot ons wilt spreken. Daar wordt Zijn Woord uitgelegd en de Naam van de Heere Jezus verkondigd. Hem hebben we nodig voor de vergeving van onze zonden.

Wat moeilijk dat je ouders niet naar de kerk willen. Is dat altijd al zo geweest? Ben je wel gedoopt? Je bent wel christelijk opgevoed, schrijf je. En ook op school heb je vast e.e.a. meegekregen.

Hoe is het verder in je familie? Heb je een opa of oma die wel naar de kerk gaat? Bespreek het eens met een familielid of met een vriend/klasgenoot van je en zijn ouders die wel naar de kerk gaan. Ze willen je vast meenemen. Dat is voor jou wat makkelijker dan om alleen te gaan.

Vraag in het gebed aan de Heere of Hij je wil zegenen. En of Hij je hierin de weg wijst. Het is best spannend hoor, om dit met iemand te bespreken. Maar: als je bidt, dan wil de Heere je ook verder helpen! Doen!

Met hartelijke groet,
Kand. J. A. Mol