Vriend zwijgt over liefdesleven

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Dag mevrouw Rots. Een vriend van mij loopt met een meisje en hij wil daar weinig over kwijt tegen mij. Ik vind dat erg vervelend, want ik ben een vriend van hem en ik vertel wel veel over mijn liefdesleven. Hoe kan ik hier op een goede manier mee om gaan zonder dat onze vriendschap kapot gaat?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Jij vraagt iets van je vriend, dat hij jou niet kan of wil geven. Beste vriend, dat is toch zijn goed recht? Jij kunt van alles verwáchten omdat jij zelf veel vertelt, maar daarmee kun je je vriend niet iets opleggen.

Hoe je hiermee moet omgaan? Wat dacht je van acceptatie? Juist dán ben je een vriend. En níét door ‘dwingelandij’!

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

vriendschap