Man had buitenechtelijke relatie

C. M. Chr. Rots - de Weger / 4 reacties

Vraag

Aan mw. Rots. Een tijdje geleden stelde ik de vraag over mijn man die alleen lichamelijk aanwezig was. U vroeg mij of ik nog eens wilde schrijven. Inmiddels is het mij duidelijk geworden dat mijn man een buitenechtelijke relatie begonnen was met zijn secretaresse. Het standaard verhaal: ze misten allebei het een en ander bij hun partner, kregen nu echte aandacht, enzovoorts. Ik ben hierachter gekomen door zijn mobiel te controleren, want ik kreeg diverse aanwijzingen dat hij mogelijk iemand anders had. Hij heeft alles verteld. Gelukkig bleef de relatie beperkt tot alleen zoenen, maar voor mij is dit al erg genoeg. Mijn man heeft inmiddels die relatie beëindigd en heeft voor mij en onze kinderen gekozen. Hoewel ik geen vrijmoedigheid heb om hem de deur te wijzen, is er nameloos veel pijn. Ik herken hem gewoon niet in wat ik van hem hoor. Ik ervaar een veelheid aan emoties: ongeloof, intense woede, enorme pijn en verdriet wisselen elkaar af. We proberen met vallen en opstaan de weg naar elkaar terug te vinden. Ik vind het wel moeilijk om mijn haatgevoelens en woede niet te voeden. Het ene moment ben ik zo intens bedroefd hoe hij mij bedrogen heeft en het andere moment vind ik het toch wonderlijk dat we ondanks alles bij elkaar gebleven zijn. Hoe moet ik nu met al die gevoelens omgaan?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste mevrouw,

Dank voor deze uitgebreide tweede brief! Waarin u een veelheid van gevoelens beschrijft… en, ja, dat die bestaan kan ik begrijpen! Bespreek alles met uw man, nu die mogelijkheid zich gelukkig weer voordoet! Híj heeft gekozen. Voor u en uw beider gezin. Houdt dat punt vast: dat is heel positief. Tegelijkertijd is er de boosheid, de teleurstelling (waardoor de boosheid ontstaat!), het verdriet, enzovoort. Maar de terugweg naar elkaar ís ingeslagen! Met vallen én opstaan. Geef ruimte aan die emoties, want ze horen er echt bij! Spreek ze naar elkaar toe uit. En bid, dat de positieve gevoelens (opnieuw) de overhand mogen krijgen! Ik wens u beide alle goeds toe.

Gode bevolen,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

huwelijk
4 reacties
dominerik
Het lijkt me verstandig om hulp te zoeken bij het herstelproces
EVA
Lieve vragenstelster,

Wat een storm raast er dit moment over je leven en door jullie huwelijk, en wat een pijn, verdriet en afwijzing heeft dat veroorzaakt. Breng al deze pijn, dit verdriet, en de afwijzing bij GOD Hij is de enige die er wat mee kan doen, namelijk je totaal genezen, en ook jullie huwelijk volledig herstellen, vlucht naar Hem, die je gemaakt heeft, die jouw kent, waar je ook bent,(ps139) waar je ook gaat, die jullie ziet, en die met je meevoelt omdat Hij hetzelfde heeft meegemaakt(geen huwelijkscrisis maar de pijn, de afwijzing,hebr.4:14)
Hij heeft Zijn Zoon gegeven, voor jouw pijn, maar ook voor de fouten die je man gemaakt heeft, en Hij is een vergevend God, Zijn zoon is gestroven en door Zijn kostbare bloed is er vegeving voor je man.(1joh 1:17) Het bloed van de Heere Jezus is zo krachtig, dat kan ons reinigen van alle pijn,afwijzing en zonden enz.(Jes 53:5) Lees in de bijbel hoe zelfs de overspelige vrouw vergeving kreeg van Hem.
Breng alles in gebed bij Hem, en is Hij nog niet je persoonlijke verlosser ken je Hem nog niet als je Vader, geef je leven over in Zijn handen, en Hij zal je gaan genezen. Misschien denk je hoe moet dat, lees dan Romeinen 10:9/joh 9:9/joh 14:1/2kor5:21 eens en laat dit op je inwerken.
Probeer dan ook voor je man te bidden of je van God de kracht mag krijgen om ook hem te vergeven....dat is moelijk voor ons mensen maar bij God en door God kunnen wij anderen vegeven die ons pijn gedaan hebben.
Want als we gaan beseffen hoeveel God voor ons overgehad heeft, Zijn eigen Zoon om onze zonden te dragen, dan kunnen we niet anders dan de ander vergeven
Christelijke huwelijken zijn het doelwit van de satan, waarom, omdat een huwelijk een verbond met de levende God is, en omdat een huwelijk door God is ingesteld, het weerspiegelt Christus en de gemeente weer, en als dat verbroken kan worden, dan raakt dat God in het hart, en daarom zal de duivel er alles aan doen om christelijke huwelijken kapot te maken door, verblinding, misleiding, en leugen. Bidt voor elkaar ook om bescherming hierin. Want het blijft een strijd, maar met Jezus aan boord van je huwelijks boot, hebben we een machtig wapen, tegen de aanvallen.
Keer samen terug naar het moment van het verbond wat jullie gesloten hebben, ga samen op de knieeën en beleid jullie fouten aan God, en begin opnieuw met HEM. Vraag hulp aan Hem (matt 18:19)en Hij zal het geven.
Je schrijft dat jullie kinderen hebben, denk aan hun, ze zijn een onderpand die we te leen gekregen hebben van God, en misschien denk je ze krijgen er niet veel van mee,maar onderzoeken laten wel degelijk zien dat er een spoor getrokken wordt in kinderen van ouders met een slecht huwelijk of gebroken huwelijk.
Wens je veel kracht en wijsheid toe, en bidt voor jullie, en mocht je er over door willen praten je mag me altijd mailen evangelie@live.nl
Antoinette
Mooi antwoord Eva!

praat erover vragenstelster!
Maak gebruik van de kans om Eva te mailen.
Het zal je goed doen!
Alphonsus
Reactie van Eva + ook nagaan bij elkaar wat de een in de ander gemist heeft en welke geleid zou kunnen hebben tot deze vorm van ontrouw.

Sterkte in deze strijd!!