Branderig gevoel in benen

drs. P. C. Hildering / Geen reacties

Vraag

Ik heb een branderig gevoel in knieholte en achterkant bovenbenen. Is niet constant, soms een paar dagen geen last en dan is het er weer. Soms in één been soms in twee benen. Pijn is niet hevig maar wel vervelend. Is dit iets waar ik me zorgen over moet maken of moet ik hier mee leren leven?
Ik ben bij de huisarts geweest, maar schiet hier niets mee op.

Antwoord

Je beschrijft een gevoelssensatie, prikkend, brandend, welke komt en gaat en daarbij zowel links als rechts. Het feit dat het komt en gaat betekent dat er geen schade is aan de gevoelszenuw die de klacht geeft. Mogelijk is er sprake van prikkeling. Aangezien het dubbelzijdig is, valt daarbij niet te denken aan een vorm van hernia of zo, dat is over het algemeen eenzijdig. Al met al is het dus niet een verschijnsel dat alarmbellen doet rinkelen. Daarin mag ik je geruststellen. Wat dan wel? Weet niet of je huisarts ook wat bloedonderzoek heeft gedaan? Ik zou op zijn minst even naar je B12 spiegel laten kijken en ook je schildklier.

Drs. P. C. Hildering

Lees meer artikelen over:

benenmedisch