Familie is stom en lastig

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik mag van mijn man geen familie bezoeken en ontvangen. Hij vindt familie stom en lastig, terwijl ze hem geen strobreed in de weg leggen. Elke keer als we het over familie hebben krijgen we ruzie hierover. Wat moet ik doen?

Antwoord

Beste mevrouw,

Wat u moet doen? Hulp zoeken! U hebt nu naar Refoweb geschreven. Anoniem en met weinig gegevens. Dat maakt het vooralsnog onmogelijk om een antwoord te formuleren. Want uw brief heeft ongetwijfeld met de achtergrond van u en uw echtgenoot te maken. Die religieus (kerkelijk, zo u wilt) bepaald kan zijn, of cultureel, of zelfs medisch. Verschillende antwoorden zijn dus ook mogelijk. Ik waag me niet aan eigen invulling... u mag natuurlijk altijd nog eens (meer uitgebreid) schrijven!

Wat ik nú kan zeggen is: spreek met iemand over de situatie bij u thuis die uit uw omgeving komt en waar u vertrouwen in hebt. Het kan voor u een opluchting zijn. En wellicht kan er een gesprek volgen met uw echtgenoot, desnoods op termijn.

Tenminste, als u daartoe in de gelegenheid bent. En misschien moet u die gelegenheid wel gaan zoeken.

Ik wens u alle goeds toe en hoor graag nadere details.

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

familie