Wedergeboren topsporters

Ds. J. Driessen / Geen reacties

Vraag

Geachte dominee Driessen, Ik betreur uw antwoord waarin u zegt dat het duidelijk is dat een Christen op geen enkele manier aan topsport kan en wil meedoen. Ik citeer:

“Eén keer in de maand komen ze bij elkaar. Om over het geloof te praten. De bijbelclub van Bert Konterman, Henri en René Ruitenberg, Jochem de Weerdt en Jan Maarten Heideman. En er kan nog meer bij. Gelovige sporters als Wamberto en Dirk Kuijt zijn ook van harte welkom. Bijbelclub klinkt behoorlijk ouderwets. Het is niet zo dat we daar met een zwart pak, stropdas en de bijbel op schoot in een kring zitten. Ben je gek, zegt Bert Konterman. We zijn nog steeds sporters, het is ook lachen. Maar het verkondigen van het geloof is mijn roeping. God heeft mij als instrument gebruikt om het geloof verder te verkondigen.”

Deze topsporters beweren wedergeboren te zijn, dus zo duidelijk als u zegt ligt deze zaak niet. Alle respect maar hoe kunt u nu oordelen over deze mensen die Jezus liefhebben?

Antwoord

Het spijt me dat de vraagsteller mijn antwoord betreurt. Gezien de inhoud van het aangehaalde citaat en de kennelijke instemming daarmee, zegt deze treurnis misschien echter meer over de vraagsteller dan over mijn antwoord.

Zie overigens de duidelijke antwoorden die met betrekking tot het onderwerp in het verleden reeds door de predikanten Polinder en Schalkoort zijn gegeven.

Dr. ds. J. Driessen