Nedergedaald ter helle

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Wat wordt er bedoeld met nedergedaald ter helle? Zijn dat de helse pijnen in Getsemané, of wordt daar het nederleggen van Jezus in het graf mee bedoeld?

Antwoord

Als je ‘nedergedaald ter helle’ invoert in de zoekfunctie bovenaan de website vind je daar diverse antwoorden.

1 reactie
QM
Het is in ieder geval wel belangrijk om in gedachten te houden dat deze uitdrukking alleen voorkomt in de belijdenisgeschriften en niet in de Bijbel.