Weleerwaarde heer

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraag: Wat betekent “wel. eerw. heer”? Want je hebt twee “wel. eerw. heren” die worden gezien als hulpkandidaat en officieel bij de HHK zijn, maar ook die wel in de HHK preken, maar niet officieel bevoegd zijn. Ik weet dat ze niet beroepbaar zijn, maar dat zijn sommige kandidaten die al jaren preken in de HHK ook niet. En heeft het een reden dat ze maar weinig preken (althans, degenen die officieel bevoegd zijn in onze kerk)?

Antwoord

Als je 'eerwaarde' in het zoekvenster bovenaan deze site invult, krijg je dit artikel:

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/4401/eerwaarde-heer-als-hulpprediker/